30-31 травня 2018 року у м. Києві Всеукраїнська громадська організація «Наукове товариство інвалідів «Інститут соціальної політики» провела Всеукраїнський навчально-практичний семінар «Методи ранньої реабілітації дитини з порушеннями психофізичного розвитку».
Семінар пройшов за підтримки Міністерства соціальної політики України, Фонду соціального захисту інвалідів України, Київського відділення Фонду соціального захисту інвалідів України, кафедри ортопедагогіки та реабілітології факультету корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова та Благодійної організації Благодійного фонду «Волонтери: Дорослі – Дітям» (м. Харків).
Метою семінару було:
підвищення спеціальної компетенції фахівців громадських і інших організацій та закладів у питанні здійснення ранньої реабілітації дітей з порушеннями психофізичного розвитку відповідно до їх індивідуальних програм реабілітації і супроводження, а також підвищення компетенції щодо медичного і психологічного спостереження за такими дітьми.
Учасниками семінару стали:
особи з інвалідністю, фахівці громадських організацій, що працюють у сфері реабілітації дітей з ДЦП, реабілітологи та освітяни з інвалідністю; батьки дітей з інвалідністю;
психологи; реабілітологи, соціальні педагоги, вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, студенти вищих навчальних закладів.
Відкрила семінар з вітальними словами до його учасників:
Задунайська Світлана Миколаївна, виконавчий директор ВГО «Наукове товариство інвалідів «Інститут соціальної політики».
Робота семінару відбулась у формі доповідей-презентацій з елементами тренінгу, із залученням аудиторії – з подачею матеріалу в активній формі, з численними прикладами у процесі викладення матеріалу.
Учасники семінару заслухали доповіді, переглянули презентації та взяли участь у тренінговій формі у виступах, що представили доповідачі з актуальних питань щодо теми семінару, а саме:
Малинович Лариса Михайлівна, кандидат психологічних наук, сурдопедагог, експерт комісії з питань освіти та науки (дошкільного виховання та інклюзивної освіти) Громадської Ради при Львівській обласній держадміністрації, трeнeр-кoнсультант групи кoмпаній «Тeритoрія бізнeсу» Тoвариства «3eлeний хрeст» (м. Львів) щодо комплексного підходу у роботі раннього коректора з дітьми з порушеннями в розвитку та їх родинами.
Хворова Ганна Михайлівна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри ортопедагогіки та реабілітології факультету корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова (м. Київ) щодо ролі та функцій фахівців психолого-педагогічного напряму у компетентному батьківстві з дітьми раннього віку з аутизмом/ДЦП.
Бавольська Оксана Володимирівна, доктор філософії в галузі освіти, практичний психолог, методист обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Миколаїв) щодо впливу безперервної реабілітації на можливості дітей з порушенням психофізичного розвитку навчатися в інклюзивному класі.
Ліхачова Олеся Владиславівна, вихователь комунального закладу «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс ім. В.Г.Короленка» Харківської обласної ради (освітній заклад для дітей з вадами зору) (м. Харків) щодо ранньої реабілітації дітей з порушеннями психофізичного розвитку засобами сімейного виховання.
Дуюн Оксана Анатоліївна, корекційний педагог, практичний психолог вищої категорії, логопед, психолог-консультант Благодійної організації Благодійного фонду «Волонтери: Дорослі – Дітям» (м. Харків) щодо особливостей роботи зі встановлення взаємодії між дітьми з особливими потребами та батьками.
Бураго Ганна Сергіївна, Президент асоціації іпотерапевтів України, керівник Благодійної організації «Іпотерапевтичний центр «Спіріт» (м. Київ) щодо іпотерапії для дітей молодшого віку.
Глухоцька Марина Віталіївна, завідувач відділення раннього втручання навчально-реабілітаційного центру «Джерело», фізичній терапевт, тренер у сфері здоров’я людини (м. Львів) щодо раннє втручання: модель надання послуг, досвід упровадження.
Заплатинська Анна Богданівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри ортопедагогіки та реабілітології факультету корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова (м. Київ) щодо нейрофізіологічних основ розвитку дитини першого року життя.
Усього у роботі семінару взяли участь більше 30 учасників з різних регіонів України.